|
Premiere tijdens BUTFF2008
Ziekenhuis shot van Cyrus Frisch zal zijn Wereld Première beleven op zaterdag 20 sept.
De volgende films beleven hun Europese Premières dit jaar op het BUTFF The Period Closet Space Sea of dust Night Fifty Clay Nederlandse Premières zijn er van: La Crème Mindflesh Otto; or Up with Dead People Deaden Recon 2020 & 2023 Bloodcar Popskull Maldito Bastardo Terugblik op BUTFF 2007:
Top of the Flops interview met Simon Cathcart (reg. Stagnight): www.topoftheflops.nl
BUTFF-bezoekersverslag BUTFF 2007 van Rinus van Alebeek (Diktat) Peperkoek en Homolol
Vanaf 14 dec. 2007 zijn interviews met BUTFF regisseurs te vinden op www.kleurentelevizie.nl
14-12-07: Ricardo Ribelles, Baris Azman & Fabian van Dongen. |
|||||||||||||||||
Clay
Regie: Ron Bonk Land: Usa Jaar: 2008 Lengte: 116 minuten Taal: Engels Ondertiteling: geen Met: Peggy Bonesteel, Margaret Derbyshire, Emma Koziara, Tom Minion, J.C. Peterman, Wes Reid, Jennie Russo, Gerrit Vanderwerff Clay is een duistere horrorfilm die het zowel moet hebben van de angstaanjagende scènes als van het psychologische aspect van het verhaal. Clay is een seriemoordenaar die zijn slachtoffers willekeurig uitzoekt. Een man wordt natuurlijk niet van de ene op de andere dag een meedogenloze moordenaar, en daar komt de relatie tussen Clay en zijn vader om de hoek kijken. Clays vader heeft hem altijd de dood van zijn vrouw verweten, die stierf toen Clay werd geboren. Tussen Clay en zijn vader zal het ook nooit meer goed komen. Zeven jaar na Strawberry Estates (2001) nam Bonk eindelijk weer plaats in de regiestoel. Het resultaat is een horrorfilm die niet op goedkope schrikeffecten uit is, maar waar diepere lagen in verscholen liggen. Locatie electron Vrijdag 19 september om 14.00 uur in de kleine zaal Zaterdag 20 september om 14,00 uur in de kleine zaal quote for Clay from Matthew Jason Walsh. Matt is best known as a screen writer, having written many a script for Full Moon and well known b-movie filmmaker David DeCoteau. About Clay, he wrote: "CLAY is a unique oddity in the world of independent filmmaking: a horror film that prefers long takes and atmospheric storytelling over ADD-inspired editing and buckets of fake blood, though, when called for, it switches to multiple angle takes and other daring tricks to put you in the mind and eye of a serial killer. Bonk keeps the film drenched in shadows and rust-red hues that continually keep you, the viewer, on guard, even in the most innocuous scenes. The story itself, which centers around a serial killer who apparently believes he was 'molded' from the title substance (and who creates a whole world of clay figurines in his bedroom as either his only friends or a window into his guilt) and an older father figure who may or may not be harboring his own set of secrets, is a unique essay of psychosis and loss (and what lengths people might go to in order not to feel such loss) -- you understand pretty much from the beginning that their worlds will implode from their actions, but exactly how is one of the many tricks CLAY has up its sleeve. I felt that the audience's patience will pay off when you discover that you not only feel a genuine sense of unease throughout the movie, but an emotional investment in the characters themselves, even the ones that are completely beyond redemption. Made for fans of horrific slow-burn character studies like George Romero's MARTIN or John McNaughton's HENRY: PORTRAIT OF A SERIAL KILLER, CLAY is a bold and rewarding experiment, and will hopefully inspire other independent filmmakers to stretch their horizons, as well." You Tube-trailer: |
||||||||||||||||||